Kimbap (Yengeç Etli)

 Merhabalar Kore Severler,

Nasılsınız umarım iyisinizdir? Ben geçen hafta ikinci korona aşımı oldum ve ilk defa olduğum gibi çok aşırı rahatsızlanmadım ama yinede iyi değildim..

Bu hafta pazartesiden cumaya kadar her gün bir tarif olmak üzere yayın akışı olucak ama bu haftadan sonra 1 ay tatile gidiyorum ve bloğuma ara veriyorum. 1 ay boyunca yokum ve dönüş tarihim şu an belli değil ama eylül ortaları muhakkak tekrar tarif yayınlamaya başlarım, muhtemelen !

Evet bu tarifimde konserve ton balığı yerine konserve yengeç eti kullandım ama diyebilirim ki ton balığı kadar güzel oldu !

YouTube'dan izlemek için Tikla: Kimbap (Yengeç Etli)


Kimbap (Yengeç Etli)


Malzemeler:

-1 Kutu konserve Yengeç Eti yada Yengeç Çubukları

-1 adet Havuç

-1 adet küçük Salatalık

-1 kase Ispanak

-2 adet Yumurta (Kore omlet için)

-1 ölçü Suşi Pirinç

-1 paket Konjac Pirinç 160gr

-2 ölçü Su

-Kurutulmuş Deniz Yosunu (Kimbap için)

-Susam yağı

Pirinç için sos:

-1 yemek kaşığı şeker

-1 tatlı kaşığı tuz

-2 yemek kaşığı pirinç sirkesi


Yapılışı:

-Konjac pirinç ve suşi pirinç süzgeç içerisine alınır ve soğuk su ile yıkanır

-Pirinçleri yıkandıktan sonra pirinç makinası yada tencere içerisine alınır

-Pirinçlerin üzerine 2 ölçü su ekleyin ve suyunu çekene kadar pişirin

-Pişen pirincinizi geniş bir kase içersine alın ve üzerine şeker, tuz, sirke karışımını dökerek karıştırın

-Pirincinizi soğuması için bir kenarda bekletin

-Yumurtaları bir kase içersine kırıp biraz tuz ile akıcı bir kıvam alana kadar çırpın

-Videom'da gösterdiğim şekilde pişirin ve piştikten sonra uzunlamasına dilimleyip bir kenarda bekletin

-Havuç soyulur ve uzunlamasına ikiye kesilir, daha sonra her iki parça ince bir şekilde dilimlenir

-Salatalık uzunlamasına ikiye kesilir ve her iki dilim kalın bir şekilde dilimlenir

-Dilimlediğiniz salatalık ve havucu bir tabak içersinde bir kenarda bekletin

-Ispanakların üzerini geçecek kadar kaynar su ekleyip 3 dakika bekletin. Daha sonra suyunu süzdürün soğuk su ile yıkayın ve avucunuzun içerisinde sıkarak fazla suyunu süzdürüp bir kenarda bekletin

-Konserve yengeç etini süzgeç içerisine alıp suyunu bir kaşık yardımı ile üzerine bastırarak süzdürün

-Yengeç etinizi 1 yemek kasigi siviyag bir diş ezilmiş sarmısak ve kırmızı pul biber ile 1 dakika kavurun ve bir kase içersine alın

-Şayet yengeç çubukları kullanıyorsanız sarmısak ve pul biber ile kavurmanız gerekmez

-Tüm malzemeler hazır olunca kimbap yapılmaya başlanabilir

-Videom'da gösterdiğim şekilde kimbaplar hazırlayın ve üzerlerine susam yağı sürüp dilimleyin

-Servis tabağı içerisine alıp servis edin

-Afiyet Olsun !

Not: Ben kimbap malzemelerinin üzerine mayonez ekledim yada herhangi sevdiginiz bir sos da kullanabilirsiniz.




Yorumlar

Popüler Yayınlar